Sunday, January 12, 2014

Dugaan Awal Tahun

 



Awal tahun selalunya ramai yang mengadu masalah kewangan. Mana tak nya, awal tahun la nak bayar cukai itu ini, hidupkan lesan bla bla bla. Bagi mereka yang mempunyai anak yang sudah bersekolah pula, banyak barang yang perlu dibeli. Buku la, peralatan tulis, perkakas ke sekolah dan sebagainya.

Untung pada mereka yang bekerja dapat bonus awal tahun. Kepada yang tidak dapat? Tidak ke merangkak nak mencari duit. Dengan kenaikan harga itu ini. Dugaan betul.

P/s: Cara cakap macam sudah bekeluarga dan bekerja. Hehehe. I can feel what my parents feel.

10sen 20sen

 

9 comments:

NinaAz said...

dpt bonus pun seminggu dah lesap, hukhuk. kos sara hdup yg tingggiiiii!

Maya Omar said...

betul tu..kalau skrg parents dah rasa pening nak membesarkan anak2 krn memikirkan pelbagai pebelanjaan mereka, apatah lagi zaman anak2 kita plak nanti..memang kne usaha lebih dari parents skrg..

Hafiza AizZawa said...

awal tahun biasa la byk nk guna duit.. tambah pulak mereka yg ada anak sekolah...

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

golongan pertengahan dan bawahan akan rasa peritnya, semuanya perbelanjaan harus di ambil kira

Kathy R'bain said...

hmm..begitulah selalunya sis..hehehehe..

nuyui a.k.a miss YUI said...

akk lah orgnya takde bonus..hihi

aswadz said...

btol tuh. bila masuk tahun baru nih, ada peningkatan sket drpd segi perbelanjaan. tambah2 lagi harga barang naek lg.

ros_reeza said...

banyak jugak dugaan di tahun baru ni buat Ros.. apapun, ada hikmah disebalik yang terjadi.. Alhamdulillah.

Ezad Skytech said...

parents yang ada anak bersekolah ni...awal tahun memang akan banyak keluar duit kan...

untunglah kalau ada bonus awal tahun..heee