Tuesday, March 14, 2017

Resepi: Murtabak Kubis Atkins


Assalamualaikum.

Lama rasanya tak share menu-menu atkins. Selama itu jugalah menu-menu yang dipraktikkan setiap hari adalah sama. Nasib diri ni jenis yang lambat jemu. Hehehe

Pagi tadi mood nak masak datang dah selepas berminggu-minggu ke laut. Masa mood nak masak takda, haa masa itulah rasa nak cheat itu ini. Hati dan akal kena kuat tau. Hahaha

Jadinya hari ini semua bahan ada, mood ada maka terhasillah Murtabak Kubis Atkins. Selalunya orang buat Murtabak Maggikan? Tapi bila kau beratkins ni, maggi di larang sama sekali. Tengok boleh, makan jangan. Hahaha. Maka terhasillah Murtabak Kubis Atkins. Resepi seperti di bawah.

Bahan-Bahan Murtabak Kubis Atkins:
- kubis diracit halus
- isi ayam dikisar halus
- telur 3 biji
- bawang merah di potong dadu
- cili hidup di racit halus. Kalau nak pedas, guna cili padi. 
- mix herbs
- sedikit garam sebagai perasa

Cara-cara penyediaan:


Gaulkan kesemua bahan sekali. Kalau nak bagi rasa mix herbs tu, perap dalam 10 minit hingga 15 minit.
 

Panaskan kuali dengan sedikit minyak zaitun. Kemudian letak bancuhan tadi dan ratakan.  


Terbalikkan bila agak-agak dah garing. Lagi garing lagi sedap. Hehehe


 Ok siap. Makan bersama mayonis Kiwpie dan sos Taste Me sedap mehh. Heee, jemput tengok dan selamat mencuba 


2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnyaaaaaaaaaaaaaa

Noor Azlan said...

Tak pernah makan ni, macam ala-ala korea je... thanks share..