Saturday, June 2, 2012

Jenis-Jenis Cendawan



Haa, siapa kat sini suka makan cendawan?? Yes! Kita geng. Give me five! HAHA

Seperti yang korang semua tahu, cendawan ada banyak jenis cendawan right? Cendawan butang la, cendawan itu la, cendawan ini la. Dekat Malaysia sahaja dah ada lebih 5 jenis cendawan.*kira banyak la tu kan? xP *

Jom kite tengok antara jenis cendawan yang tumbuh subur di tanah Malaysia:

 Cendawan Butang 


 Cendawan Telinga Kera 


 Cendawan Tiram Kelabu


 Cendawan Tiram Putih 


 Cendawan Abalone


 Cendawan Shitake


So, korang rasa korang pernah makan cendawan jenis yang mana satu?  Aku pun kurang pasti cendawan mana yang aku selalu makan. Rupa lebih kurang sama je semuanya. Haha..

Sebelum aku akhiri entri aku, meh sini aku nak tunjukkan cendawan goreng hasil daripada air tangan aku sendiri.Yum yumm.. Jangan meleleh sudah la 

Bye Bye 

P/s: Yang kat atas nie antara jenis-jenis cendawan yang aku tahu. Kot kalau korang tahu ada jenis cendawan yang lain, meh la kongsi bersama

6 comments:

Lily said...

Semua cendawan ni boleh makan ke?

Ibnuismaini Ismail said...

saya tahu makan je, tatau nama cendawan. ;p

|shuhadaothman|TM said...

nyum2. feveret ni..shu x penah mkn yg telinga kera tu. hihi.

sedapnyeeee cendawan goreng !!

Nurulee said...

Suka gila cendawan goreng tp dah lama tak makan TT_TT

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/go-expend-money.html

jelah said...

nk cendawan goreng.....ha3

LaLa mhdnor said...

abang ada tanam cendawan tiram kelabu :)