Tuesday, November 10, 2015

Cara Sukat Air Bila Masak Nasi


Assalamualaikum.


Siapa masih buat seperti di atas bila nak masak nasi? Yess kita geng. Hehehe
Ibu dah ajar sejak mula-mula belajar masak nasi dulu. So dah terbiasa sampai sekarang. Kata ibu, kalau masak nasi guna periuk nasi memanglah sudah ada sukatan. Tapi kalau masak nasi pakai periuk biasa? Haa ye tak ye jugak. Takkan nak sukat pakai pembaris pulak. Hahaha

Ke kauorang ada cara lain? Share la 

2 comments:

husna zahidi said...

husna kat rumah sewa pon still pakai cara ni.. even masak guna periuk letrik.. sebab tak biasa masak guna periuk orang.. so nak elak perkara2 pelik berlaku guna jelaa cara tu.. hehehe..

Melissa Muklis said...

Lissa pun selalu guna macam ni. sebab lagi efisien. haha