Sunday, November 29, 2015

Dapur Ekatikah: Nasi Goreng Atkins + Kari Daging


Assalamualaikum.


Bila dalam proses mendietkan badan ni, nasi memang tak sentuh langsung walaupun sebutir. Tetapi bila lama-lama tengok orang makan nasi goreng, nasi lemak ushh terliur juga. Jadinya hari ini nak cerita yang kite masak nasi goreng tetapi tidak menggunakan nasi, iaitu nasi goreng atkins. Heee



Ini merupakan first time masak nasi goreng atkins. Boleh tahan sedap juga. Siapa cakap tak boleh hidup tanpa nasi? See, aku boleh. Hahaha. Lepas ni nak try nasi lemak atkins pula la. 

Oleh kerana hari ini terpaksa masuk kerja, nasi goreng tadi dibawa bekal ke tempat kerja untuk makan tengahari. Nasi goreng atkins dimakan bersama lauk kari daging lebihan kenduri rumah makcik saudara kelmarin. Aku kurang minat sikit kari, jadi hanya makan isinya sahaja. Hikhik



Resepi? Alaa masak macam nasi goreng biasa juga. Cuma gantikan nasi dengan bunga kobis putih yang direbus sebelum dibland atau dicincang. Rumah sewa takda bland, jadi cincang sahajalah. Hahaha. Kbai 

6 comments:

Sheila Adziz said...

wow... sambal kari n nasi goreng yer.... gd idea....

Ms. Kejupenyet said...

Amalkan atkin jugak ye..
Huhuuu samalah kita (=
Semoga terus bersemangat ye

Mardiah Diana said...

Salam singgah sini...sedapnya...

luqman zakaria said...

Atkins oh atkins..saya dah lama kelaut nih..bila la nak start balik..bila baca entry ini rasa mcm menyesal pon ade sebab cheat..sekali cheat memang susah nak start balik..huwaaaaa..

nuyui a.k.a miss YUI said...

akk suka ns grg atkins..sdppp... hihihi

Maria Firdz said...

Sedap pula tengok.. Lapar terus..