Friday, June 28, 2013

Khasiat Kurma



Sebenarnya aku sendiri tak makan kurma. Pernah cuba nak merasa, tapi keluar balik. Don't know why. Kismis pun sama. Kalau disuruh makan, sanggup telan macam makan ubat. Hikhik

12 comments:

Nao Mei said...

rugi dik ika kalau tak tahu makan kurma tau..hihi...
cik akak paling suka kismis...hihi..
makan juga kurma nie )

nuyui a.k.a miss YUI said...

akak suka dua2..hihi

Nurul Syawani said...

sama la kita,x makan jugak kurma .. bgitau la apa pun khasiat kurma, tetap x makan .. bkn x nak makan tapi x b0le, x tau kenapa .. tapi 0k ckit la sbb kismis makan, hehe

adrianna syaz said...

Salam..huu..samala kita..tapi kalu kurma yusuf tayob yg safiya tu ja boley mkn..yg lain memang x bley pi..:D

trah zain said...

kurma byk khasiat, sebab tu Nabi SAW pernah bersabda yg rumah yang ada kurma penghuninya takkan kelaparan..kan2?hehe...
bila dah dekat raya ni, mesti dengar bisikan yusuf taiyoob..haha

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

hahahah telan kismis.. ok gak tu.. xsuka sgt kalau seketul boleh la.. seab manis sgt kot.. tp jgn beli kurma dr iran

chinta said...

besss apa kurma dengan kismis...lagipun buah ni adalah buah yang banyk khasiatnya..cubalah...

:: Mrs.Eady :: said...

good info..

kisah Si Dairy said...

sekarang tengah mengamalkan kurma dan juga susu kambing..

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

ena tak suka makan kurma yang terlampau lembik.. suka yg macam crunchy2 sikit tu... =3

Kathy Rbain said...

kathy pun tak suka makan kurma ,sis...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

suka kurma n kismis sedap oooo...rugi xmkn haha