Friday, July 11, 2014

Kuih Raya 1: Corn Flakes




Dalam banyak-banyak jenis kuih raya, corn flakes madu sentiasa berada no 1 dalam pilihan hati. Hehe. Kiranya hampir setiap kali raya, mesti buat. Daripada beli berbalang-balang, baik buat sendiri. Jimat pun jimat, rasa ikut citarasa sendiri.

Selain corn flakes madu, chocolate chips corn flakes juga adalah salah satu pilihan untuk juadah kuih raya. Kiranya hampir semua kuih yang bahannya menggunakan corn flakes, menjadi kegemaran.

Plan raya kali ni nak buat banyak jenis kuih raya, tapi macam tak berkesempatan. Mana tidaknya, sabtu malam sebelum raya baru berkesempatan pulang ke home sweet home. Nak buat persiapan itu ini sebelum balik kampung lagi. Nasib kampung dekat, boleh ulang alik. Hehe

Sebelum akhiri entri ini, jom kita layan resepi baru daripada Nestle Corn Flakes. 


3 comments:

nurul hidayah said...

Simple ! Cepat ! Sedap ! .. Kan , drpd beli baik buat sendiri kan , blh buat bnyk-2 , mkn puas-2 ..

Nurul Aini said...

Suka makan biskut ini..tapi tak suka kalau letak chocolate warna warni tu..hehe.

white lily said...

alooo menggoda! dahlah sedap. sebiji dua memang tak cukup. hehehe