Tuesday, October 1, 2013

Kenaikan Harga Rokok




Harga rokok naik? Adakah disebabkan kenaikan harga minyak?

Naiknya bukan seposen, dua posen, tiga posen, tetapi lebih kurang RM1.50 kalau tak silap. Bukan sedikit, agak banyak tu oke. 

Bagi mereka yang tidak merokok, memang tak heran langsung kalau harga rokok naik. Naik banyak mana pun lantak kau le. Haha.. Tetapi tidak kepada para perokok. Ini merupakan catu cabaran untuk mereka. Cabaran kau -,-"

So, kepada perokok-perokok tegar diluar sana kurangkanlah merokok tu. Membahayakan kesihatan satu, juga membazir duit tahu. Itu ibarat membakar duit sendiri. Renung-renungkan dan selamat beramal. 


11 comments:

Nasuha said...

Harap dengan kenaikan harga rokok, para perokok semua tinggalkan tabiat merokok...

Anis Athia said...

Bagus harga rokok naik, harap2 perokok ni boleh la jimat cermat dari beli rokok..

azasuhaiza said...

cantiknya blog. jom join segmen di blog saya. azasuhaiza.blogspot.com

adrianna syaz said...

Byk sgt tu..mmg terasa la sapa yg hisap rokok tu.hehe

Yumida Huda said...

woooo..mahalnye
ni klo diorg x beli sure jimat bajet sebulan

piqa da bajitos said...

biar rokok tu..jangan minyak..hehe

Pykaa Pdott said...

Merokok hanya membayakan dan membazirkan je . So bt para lelaki berenti merokok oke ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

elok lg bior makin mhl rkok ni.

Kathy Rbain said...

hehehe...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nasib la husband akak xmerokok

Cik Wan Awr said...

harap2 lepas ni takde asap rokok la :DD