Friday, January 16, 2015

Minyak Kereta


-Abaikan habuk-habuk yang kelihatan akibat sinaran matahari itu. Hahaha-

Sebelum memulakan perjalanan, semestinya akan tengok keadaan kereta terlebih dahulu. Terutama meter minyak. Penuh ke edok. Lepas ke edok nak pergi sana situ. Hehe

Setakat ini belum pernah rasanya biarkan meter minyak kurang daripada 4 bar. Asal kurang satu bar, mesti nak isi. Memang sudah amalkan semenjak mula-mula pakai kereta lagi. Orang kata itu adalah salah satu cara untuk jaga engin kereta selain daripada dapat menjimatkan minyak. 

Korang pula isi minyak kereta macam mana? Minyak dah nak habis baru isi ke macam mana? Hehe

2 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

Akk mnyk moto ja. Hehe

Effa Eddy said...

Saya akan pastikan ianya tak pernah kurang dari 2 bar sebabnya takot kehabisan semasa jem. Duk KL ni bukan boleh kira jem berjam2