Monday, August 13, 2012

Pedas-Pedas Baru Terangkat


Hai semua.

Siapa di sini gemarkan masakkan/makanan berasaskan pedas-pedas. Yes, sep tangan. Kite geng. HAHA

Lain orang lain citarasanya.Contohnya, Abu suka makan makanan/masakkan yang manis-manis. Alif suka makan makanan/masakkan yang berunsurkan ketimuran. Elly suka makan makanan/masakkan berunsurkan Barat dan bla bla bla lagi...

Makanan/masakkan yang PEDAS-PEDAS selalunya kegemaran orang MELAKA dan sememangnya aku anak jati MELAKA. Sudah terang lagi bersuluh, aku sememangnya HANTU pedas.. HekHek.. Sehari kalau tak makan benda yang pedas-pedas nie tak sah. Sambal belasan pun jadilah. 


Sambal belacan akan lebih POWER apabila ia dibuat menggunakan batu lesung. Bak kata mak aku, apa barang pakai mesen. HAHA

Tapi kalau makan makanan/masakkan yang TERLEBIH pedas macam inilah jadinya nanti.. 


HAHA.. Betulkan? Masa inilah gunanya tisu, kain lap muka dll.

So, kesimpulannya masa nak makan tu, ingat-ingatlah dunia. Jangan main taram letak dua tiga sudu. Kang ada yang tercirit sebab makan terlampau pedas. Jaga-jaga 

P/s: Walaubagaimana pun, bukan semua anak jati Melaka sukakan masakkan/makanan yang pedas-pedas tau

Setiap Botol Ada Ceritanya. Klik SINI
Bagaimana Style Baju Raya Anda? Klik SINI

9 comments:

Ezad Skytech said...

hee...ezad mmg gilakan PEDAS..baru la sedap...kan...hee..puas bila makan...kalau tak pedas..tak kaw la...hee~

Mira Adzlia said...

huhu..bkn org Melaka jer tau..sy yg Selngor pun suke pedas..klu xpedas, xselera nk mkn..huhu

Wanieys said...

org kata kalu mkn pedas baru ada ummpphhh hihi

O.R.A.N.G.E said...

tringn gax nk mkn pedas2 tp ta bole.... nnt laen plak jd nyer.... sob sob sob...

jom sini plakk..

http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2012/08/kebahagiaan-milikku.html

-meeSUPERGIRL- said...

budu bagi pedas2 lagi best wooo!!

Nurrul said...

Nurrul pun suka pedas ! tapi dah lama tak makan masakan pedas sebab mak tak makan pedas :?

Mieya Atiera said...

Mieya tak makan makanan yg pedas-pedas. huhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

xleh nak mkn pds sgt skg.. pnyakit lama berulang..huhu.

Iffah said...

Iffah pun suka makan pedas. Mewarisi dari ibu yang asal dari Melaka :)