Saturday, October 6, 2012

Kelihatan Cantik

 



Perubahan? Yes, semua orang mahukan sesuatu perubahan dalam atau pun luaran diri kita. Contohnya kalau dalaman, membersihkan diri kite, cuba untuk menjadi seorang muslimah yang soleha. Contoh luaran pula, cuba untuk kelihatan lebih cantik daripada biasa.

Kalau mengikut kata orang ramai, kita sebagai perempuan hanya boleh berhias atau kelihatan cantik di depan suami sahaja. Yup, aku akui itu betul. Tapi tidak salahkan kalau kita mahu kelihatan lebih selesa di depan orang ramai. Sekadar pakai bedak kompak, pelembab bibir bewarna tak salah kot. Tapi ingat, JANGAN BERLEBIHAN.

Semua perkara yang kite lakukan pasti ada batas-batasnya. Seperti pergaulan kita sebagai manusia, ada batas-batas pergaulan. Begitu juga kalau untuk memperhiaskan diri kita, juga ada batas-batasnya.

Tepek bedak setebal 5 inci, pakai gincu semerah-merahnya, pakai mascara, eyelinear setebal-tebalnye, huuh berlebih tu. Jangan sampai orang lain tak reti bezakan antara orang dengan badut sudah la. Hekhek

Mungkin bagi sesetengah orang, kalau dengan kelihatan cantik akan membuatkan mereka rasa lebih confident untuk berhadapan dengan orang ramai. Ada sesetengah orang pula tidak kisah dengan penampilan dirinya, "ala, biasa-biasa sudah. Tak perlu nak berhias, cantik itu ini"

Lain orang lain sudut pandangannya. Bagaimana pula dengan korang? 

P/s: Aku team simple. Tidak gemar bermakeup.. Hee 

   

10 comments:

Nurmujahidah Ismail said...

adess,,, terasa,, haha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak suka mekup yg ringkas :-)

Fyfy Liew said...

Kita genk! Fy pun team simple. Mmg tak ah kalau mekap.

-meeSUPERGIRL- said...

tringin jugak nk brubah . mybe nak touch up ckt muke . tp takot . malu . dgn owg skeliling .. um .. cmanoo ??

eh eh doodle awk mmg ad chracter trsndri .. sy pulak masih tercari2 HAHAHAHHAHA

Aisy Nasiha said...

akak biasanya mekap ringkas je, tepek bedak n lipstik je.. ms pgnant nak ke 2 aritu semua ni pun malas nk pakai, sekarang lepas 2 bln bsalin barulah nk mula beli balik...

miss kinah said...

hehehe...
fakta yg mnarik, sy pun, even kalau tudung x jd, jgn hrap nk buat presentation,nk jmpe org lagi lah..hehehe..

Suara Hati said...

ya betul ..lain orang lain sudut pandangannya :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

singgah ahad :)

Everything's Everythings said...

Betul tu tak salah berhias janji menutup aurat ^^
tapi jgn pula smpai kita snggup menutup kecantikan wajah yg diberikan Allah :D

Comel doodle tu ^_^

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

skrg xda nak berhias sgt, sb terlalu sibuk n diri pun terabai je