Friday, July 12, 2013

Bazar Ramadhan



Alhamdulillah, hari ini masuk tiga hari berpuasa dan merupakan Jumaat pertama untuk bulan puasa ini. Yeahh, tinggal lebih kurang 27 hari lagi kita menunaikan ibadah puasa ini.

Seperti biasa, pada bulan Ramdhan, sudah semestinya ada bazar. Yeahh, inilah peluang para peniaga mencari sumber lebih.

Cakap mengenai bazar, haa sememangnya pelbagai jenis juadah untuk berbuka puasa ada di jual. Cakap sahaja nak makan apa, semua ada. Air pula memang tersedia pelbagai perisa dan colour. Hihi

Ikutkan hati dan nafsu semua nak beli. Semuanya nampak sedap. Tetapi ingat, jangan terlalu mengikut nafsu. Nanti beli banyak-banyak, tak habis kan sudah membazir. Perut kita ni bukan tong dram yang boleh di isi sebanyak mungkin. Haa nanti nak solat dah tak larat. Macam mana?

Ingatan untuk diri sendiri dan kawan-kawan juga. Hee

P/s: Semalam beli kuih lopez dan kuih tepung pelita. Hari ni nak beli apa erk? Hihihi

10 comments:

nanad said...

Selamat berbuka ^^

Budak Kampung said...

sedapnyer eka...tepung pelita 2.tetibe rindu air tgn mak.

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

belikan akak apam puteri ayu sekali ehhh..hehehe

ELmy_Evan's said...

:)

ELmy_Evan's said...

:)

Nao Mei said...

cik akak tak pergi lagi bazar nie...hihi....

Kathy Rbain said...

kathy pun belum sempat pergi bazar sis...comelnyer doodle kat bazar tu...

Mira Adzlia said...

tak sempat lg nk g bazar..sjak da dewasa ni, kurang ckit nafsu nk g bazar..hihi..klu dlu, mmg la asik teringat ikan bakar..hihi

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

tau xpe ieka, ena kalau mai bazaar, rasa semua makanan nak beli.. nanti berbuka, minum air dah rasa full.. kihkihkih

Yumida Huda said...

kuih kuaci pun sedap..kuih jongkong timah..popia..yummy!
salam ramadhan di hari minggu sis