Wednesday, July 10, 2013

Hari Pertama Puasa




Hari ini merupakan hari pertama kita berpuasa. Semestinya hari ini lebih bersemangat daripada hari-hari biasa. Hehe

Kebiasaannya, hari pertama puasa kita akan menyambutnya bersama keluarga tersayang. Tetapi tidak aku. Hidup di negeri orang, mestilah hidup berdikari. Nasi tomato, kuih keria, air jagung menjadi juadah berbuka untuk hari ini. Alhamdulillah.

Korang pula memilih juadah apa untuk berbuka tadi? Mesti pelbagai hidangan yang ada kan? Berbuka bersama keluarga. Pergi menunaikan solat terawaih bersama keluarga. Aku rindukan semua itu.

Puasa sebulan. Banyak lagi hari-hari yang perlu kita hadapi. InsyaAllah dengan doa, semuanya baik-baik sahaja. Hee

Esok nak berbuka menu apa pula ya? Huhu


8 comments:

Mysara Ab Rahman said...

mai thun lepas 1st day smpi 21th xdpt ngn fmily sbb program uni..thun ni 1st dh ngn fmily..n insyALLAH full ngn fmly..hehe

Kathy Rbain said...

akak masak sendiri je sis...

deno said...

selamat berpuasa.. deno berbuka dgn ayam percik :)

Topik said...

selamat puasa sista..

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi..sonok puasa kan.

dear xila said...

selamat berpuasa jugaaaa hehe

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

sama la ena, hari permata berbuka kat hostel.. hurmmm... hari ni baru dapat balik rumah.. tak sabarnyaaaa

Budak Kampung said...

selamat berpose budak tecik...akk pose dah koje pon.ermmmm..