Thursday, July 9, 2015

Ramadhan Day 22: Zakat


Assalamualaikum.


Alhamdulillah. Hari ini sudah masuk hari ke 22 ramadhan. Tinggal beberapa hari lagi nak sambut hari raya. For sure sekarang orang ramai sedang sibuk membuat persiapan raya. Walaubagaimanapun, raya-raya juga. Perkara wajib jangan pula terlupa atau sengaja buat-buat lupa. Apa itu? Zakatlah. Hehe

Korang dah bayar zakat fitrah atau belum? Aku alhamdulillah sudah. Minta tolong ayah bayarkan kat Melaka sana. Yela, busy kerja + tak pernah lagi bayar zakat fitrah sepanjang menetap di Selangor ni. Hehehe

Berikut di atas adalah kadar pembayaran zakat fitrah setiap negeri untuk tahun 2015.

Sesiapa yang belum bayar tu, sila-silalah tunaikan kewajipan anda.



3 comments:

AinAthirah Anuar said...

HAA BETUL2. RAYA2 JUGAK ZAKAT JANGAN LUPA BAYAQ ^^ Semoga berjumpa dengan Lailatul qadar sis :)

Dayana Zahari said...

Oh haa betul jgn lupa bayar zakat :D

Anisah Abdullah said...

Alhamdullillah.. dah byr dah zakat kami sekeluarga.