Saturday, July 11, 2015

Syaaban, Ramadhan, Syawal


Assalamualaikum.


Adakah anda seperti di atas? Hikhik 

Kadang-kadang cuba nak control makan masa raya. Tapi apakan daya, datang beraya rumah orang semua hidang makanan sedap-sedap. Dapat kuih raya fev, sebalang pun boleh habis. Hahaha. Terhidang pula lemang dengan rendang atau ada pula hidang nasi tomato, nasi arab, pehh apa lagi. Tak jamah tuan rumah terasa hati nantikan. Eh? Hahaha

Biasanya seminggu beraya tu memng hilang title "diet". Selepas tu pulun "diet" balik. Bising berat dah naik itu ini. Terutama kaum perempuan. Kan? kan? Hehehe.  

3 comments:

Aniey Yusoff said...

nak buat mcm mana sekali sekala dapat makan yang sedap2 dan pelbagai kan. Asalkan berpada2 sudah :)

The Kehalusan Kelembutan said...

salam akak datg bw dr segemen kak mialiana ^^
RAYA lahai, pi umah org x makan kecik hati tuan rumah, so makan jelaaa. tapi kita kena lah pepandai sendiri kan kawal :)

Inani Hazwani said...

Hahaha. Nak maintain je macam bulan puasa :D