Monday, July 13, 2015

Pengalaman Pertama Online Shopping Di Lazada


Assalamualaikum.


Sempena Hari Raya yang bakal tiba tidak berapa lama lagi, begitu banyak sale di adakan. Tidak terkecuali online shopping, Lazada. 

Jumaat yang lepas lepas ada beli barang online di Lazada.com.my. Ikutkan ini kali pertama beli online di lazada. Sebelum ni beli barang online yang kat instagram ataupun facebook. Tapi sebenarnye jarang jugak beli barang online ni. Lebih berpuas hati beli sendiri. Baru puas hati kan? Untuk yang betul2 perlu dan memang tak dapat nak pergi beli sendiri barulah beli online.

Jadinya hari tu gatal tangan nak beli power bank. Sudah lama mencari sebenarnye tapi susah nak jumpa power bank design transfomer. Kenapa transfomer? Sebab nampak cool. Hahaha. Kebetulan nampak iklan ads di facebook, ada sale untuk power bank pineng design transfomer oleh Lazada. RM49 sahaja. Harga asal RM70 kalau tak silap. Apa lagi, tanya kawan ok ke tidak beli kat Lazada ni, boleh percaya ke, original ke? Haa amek macam-macam aku tanya. Iyalah, tak pernah beli kat Lazada. Hehehe

Setelah dapat jawapan yang positif, terus decide nak beli. Senang je sebenarnya nak beli online di Lazada. Ikut step seperti yang disuruh dan pilih nak buat pembayaran melalui apa. Aku memilih untuk cash on delivery. 



Lazada akan memberi details barang yang di shipping melalui sms seperti di atas. So korang tak perlu risau barang korang tak sampai ke ape ke. 


Order 3hb dan barang sampai 6hb. Cepatkan? Yeahh, barang sampai dengan selamatnya. Lepas ni tak perlu risau modem asyik habis bateri. Hehehe

Beli barang online biasalah kita akan ragu-ragu barang yang dibeli itu original atau tidak. Jadinya aku checklah power bank pineng ni original ke tidak dengan menggunakan code yang diberi oleh pineng. Yeahh, original. Hehehe

So lepas ni tidak perlu ragu-ragu untuk membeli barang online di Lazada. InsyAllah semuanya ok dan waranti daripada lazada juga diberi.


Selamat Shopping Online di Ladaza.com.my  

5 comments:

Anum said...

wow

nona sani said...

wah, transformer gtew,, haha~

lepas ni beli lg la kan, haha, lazada salu buat sale ~~~~

ok,..nona nk try usha lazada gak,hehe,xpenah beli gak...huhuuu

nuyui a.k.a miss YUI said...

oh cpt gak..

tp ada kwn akk kat fb asyik duk update brg dri alzada lmbt smpai..dh lbh smggu.. kesian lak tgk dia..

mybe lain company lain cara pghntran..

ninie said...

pernah juga 2-3 kali beli barang kat sini, alhamdulillah selamat sampai juga barang2 nya, xpernah lagi ada bad experience.

Unknown said...

lazada selalu buat sale kan..tu yg best