Monday, May 16, 2011

Saya sayang cikgu saya ♥♥♥

Hello..hello..hello...opss...salah-salah..assalamualaikum and selamat sejahtere semua..hehe..^^



Owkey..seperti yang korang sume tau hari nie merupakan hari yang paling bermakna untuk cikgu-cikgu kat luar sana..yewla..hari nie an hari guru..so,,sudah tentu cikgu-cikgu dapat banyak hadiah dari anak murid..lebih-lebih lagi bagi cikgu sekolah rendah...sampai tak cukup tangan nak bawak balik hadiah yg anak murid bagi..hehe

Ingat lagi masa sekolah rendah dahulu,,tiap kali hari guru ak mesti nak bagi hadiah kat cikgu-cikgu kesayangan ak..bagi ak tak cukup sekadar ucapan..cikgu yg garang macam singa tu ak tak bagi..hehe..memilih betul dlu ak nie..tapi cian ar kat ayah ak..yewla..kene g kedai RM2 nak belikan ak hadiah nak bagi kat cikgu-cikgu ak..bukan sorang dua cikgu ak nak bagi hadiah..paling koman pon lima orang cikgu..hehe..

Tapi skunk baru ak tahu apew sebenarnya hadiah yang paling bermakna bagi cikgu...cikgu bukannya nakkan hadiah yang mahal-mahak mahu pun murah dari anak muridnya..tapi cikgu hanya mahu melihat anak didik mereke berjaya..berjaya??.. yew, berjaya mencapai cita-cita yg diimpikan lorh..huhu..kan cikgu kan??..^^

So,,kesempatan ini ak ingin mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada cikgu-cikgu kat luar sana tak kira cikgu sekolah rendah, sekolah menengah mahupun sekolah pendidikan khas...terutama sekali, ucapan ini ak tuju khas untuk cikgu-cikgu ak yg telah mengajar ak tanpa jemu masa sekolah tadika, sekolah rendah kebangsaan (SK Ganun), sekolah rendah agama ( SRA Gadek), sekolah menengah (SMK Dato' Dol Said) n tak kira kat mane-mane lah..time kasih kerana telah mendidik ak walaupun ak nie kadang-kadang keras kepala *tak nak dengar cakap cikgu..hehe.."maaf yew cikgu kalau sebelum nie saya pernah terkasar bahasa dgn cikgu"..jasamu tidak dapat ku balas dengan harta benda mahu pun wang ringgit..."terima kasih cikgu kerana menberi tunjuk ajar, nasihat, teguran dan yang paling penting mendoakan kejayaan saya"..Jasamu ku kenang sampai bile-bile!!! ^^

Sekian sahaja ucapan SELAMAT HARI GURU dari ak..huhu.."SAYA SAYANG CIKGU SAYA"


3 comments:

HAJAR hasan said...

happy teacher's day to all teacher all over the world! :)

.m y z. said...

best jd ckgu skolah rendah. byk dpt hadiah. ble dah naik skolah menengah, yg bg hadiah pun bdk menengah rendah. yg besar2 dah segan nak bg hadiah kat ckgu. hehe.

^^eKaTiKaH^^ said...

@hajar:..huhu..selamat hari guru :)

@myz:..hehe..betul2..sampai xckp tngn cikgu nak bawak balik hadiah sume 2..=P