Tuesday, February 14, 2012

Hari Kekasih HARAM Disambut



Hai semua...

Seperti yang korang semua tahu, hari ini 14hb.2.2012 bersamaan dengan Valentine's Day. So, dengan jujurnya siapa kat sini mahu mengaku yang korang sambut Valentine's Day??Haah, siapa yang berani mengaku kat sini aku bantai dengan rotan.. HAHA..

Korang dok heboh nak sambut Valentine's Day, korang tahu ke ape tu Valentine's Day selain daripada maksud Hari Kekasih? Haa, kalau tak tahu sangat, tak payah nak susah-susahkan diri nak sambut. Bukan susahkan diri jew, tambah dosa lagi!!

Malas cakap panjang lebar, jom tengok kenapa sambut Valentine's Day HARAM untu orang Islam.

Mendekati penzinaan.
Bukan daripada budaya Islam.
Disambut untuk memperingati tarikh kejatuhan kerajaan Islam Sepanyol.
Kasih sayang dalam Islam tidak bermusim.
Mengenang dan mengagungkan tokoh barat yang bernama Saint Valentino.
Meniru budaya yang di bawa oleh barat.
Kasih sayang kita sepatutnya diberikan kepada Allah swt, Rasul-Nya, ibu bapa dan suami isteri. Bukannya untuk lelaki atau perempuan asing yang tiada pertalian yang halal antara kita dengannya.
 
Haah, dah baca? Faham? Kalau tak faham jugak tak tahulah macam mana. Sudah terang lagi bersuluh sememangnya Valentine's Day HARAM disambut oleh orang Islam. Kalau korang sambut jugak itu urusan korang dengan Allah swt. Aku sebagai orang Islam ingin beri peringatan untuk korang semua dan juga untuk diri aku sendiri.

Satu sahaja aku pegang, " Islam menggalakkan kita meraikan hari kasih sayang setiap hari, bukan hanya setahun sekali. Tetapi hanya dengan keluarga tercinta " 

Bye bye

3 comments:

lyana kamarulzaman said...

Jyeah! memang kami tidak sambutan sambutan itu! katakan TIDAK kepada 'hari valentine'

fatin amalina husna said...

lgpon kta dah sambut dah hari kkasih 12 rabiulawal hari tuu..^^

Ariffin Khomeini said...

Valentine's day ok je, cuma cara kita celebrate ada yg salah

read this: http://chomeini.blogspot.com/2012/02/valentines-day-itu-ok.html