Saturday, December 8, 2012

Boikot McDonald?




Boikot McDonald, Starbuck? Kenapa harus boikot??

Semenjak serangan Israel terhadap Palestine yang lalu, banyak negara luar termasuk Malaysia cuba untuk membantu dengan memboikot beberapa barangan yang bersumberkan daripada Israel. Contohnya, McDonald la, Starbuck la, dan macam-macam lagi.. Kalau nak senaraikan semua sememangnya aku tak ingat le..Hee

So, antara produk atau sumber makanan yang paling penyumbang ekonomi Israel ialah McDonald. Ok, nak tanya sikit, siapa kat sini favorite giler-gilerr dengan McD?? Aku rasa ramai kot. Tak kesah la Muslim or Non Muslim. Aku sendiri pun dulu, minat giler makan McD nie. Pantang jumpe, mesti singgah beli.. Hikhik

Semenjak orang ramai dok heboh boikot McD, aku pun samalah memboikot McD nie. Ceh, ikut seruan orang ramai.. Hee..Jadi, makan KFC lah jawabnya. 

Hari ini makan KFC. Esok lusa makan KFC lagi. Lama-lama muka pun dah macam peha ayam laa..Hahaha..Nak makan masakan ibu, jauh nun di sana.. 

Adakah korang juga turut masih memboikot McD atau sama sekali tidak memboikot McD? Lain orang lain sudut pandangannya. kan? Nak boikot atau tidak itu terpulang pada diri sendiri. 

P/s: Ada sesetengah orang mengatakan McD di Malaysia tidak menyumbangkan sumber kewangan mereka kepada Ketua McD di sana? Adakah ia benar atau salah satu teknik mengaburi pandangan orang Islam untuk tidak terpedaya dengan muslihat sebenarnya. Hanya Allah swt sahaja yang Maha Mengetahui 

Suka entri ini? Minta tolong like SINI dan SINI boleh? Terima Kasih

9 comments:

Shiyda Aqma said...

a'ah la , hari2 makan kfc , muka dah jdi mcm maskot kfc dah ! haha :P

Mira Adzlia said...

xtau sejauh mne kbnrnnya..hnye Tuhan je tau kn..kte buat pe yg kita mmpu buat utk bntu rkyt Gaza

Steffany Daph said...

boikot ni kalo di mata sya rasa2 nya x perlu lah. kita pun nak juga kan makan makanan tu. bukannya makanan tu bersalah terhadap ktia (:

✿A I N A A✿ said...

ala, boikot pun xpe.. biar org perempuan sekarang ni pandai masak termasuk la diri yg tengah cakap ni.. hahahaha...

papepun, masakan mak lah yg terbaik! free dan mngenyangkan.. kasih sayang dan pahala pun dapat.. hehehe

hazwan hairy said...

skrg dh xde isu ni kan?tu lah mnusia..haha..tgk rmai sgt dh mcd tu..klo ikutkn kna boikot lah hery mcm2 kena buang brg2 boikot..haha...

-meeSUPERGIRL- said...

mula mee boikot jugak mcd, nestle , cocacola . Tp hritu prosprty bger kua lg. Mee pg beli. Tp bkn niat utk skong israel tp niat tlg pkeja mlayu . Blh tak mcm tu? Err

nuyui a.k.a miss YUI said...

yg pnting jgn boikot2 kejap2 je udahlaaa..

NIA SI DRUMSTICK said...

starbuck pon kita xenah makan..ahaha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

boikot?tp nampak makin ramai jer kt mcd hahaha