Friday, December 21, 2012

Tahun Terakhir??





2012 TAHUN TERAKHIR? Adakah ia benar???

Menurut kaum Maya atau lebih dikenali kaum Yahudi, pada tarikh 21/12/2012 adalah tarikh ramalan berlakunya kiamat berdasarkan jangkaan kalendar mereka. 

Yes, kiamat tetap akan berlaku. Tetapi, hanya Allah swt sahaja yang tahu bila berlakunya kiamat. Kepercayaan yang dianggap syirik tu telah membuatkan beberapa orang mempercayainya dan ia adalah satu dosa besar.

Kesimpulannya, walau bila pun kiamat itu berlaku, ia adalah rahsia Allah swt. Tiada sesiapa pun berhak atau mengetahui bila berlakunya kiamat. Sesungguhnya Allah swt adalah Maha Mengetahui Segalanya


7 comments:

✿A I N A A✿ said...

Orang yahudi sengaja nak menakut2kan org Islam.. Dorang ni melebih2 pula.. Rasulullah SAW pun tak tahu kiamat bila..

Puteri Afiqah said...

betul2.. tak boleh percaya dgn benda2 mcm ni !

puteri hanisah said...

betol 2 betol....kiamat tu bila2 masa je boleh berlaku kan....
Allah itu lebih mengetahui segala- galanya

Dianaa said...

jangan nak percaya sangat dengan tarikh kiamat sebab kita sendiri tak tahu kiamat tu bila yang pasti kiamat tu tetap berlaku. sape yg percaya dgn tarikh2 tu, sudah2 lah :)

kinara kinatara said...

stuju..:)

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

ne semua agenda kafir untuk memesongkan akidah kita.. memg wajib percaya ada hari kiamat.. bila dan masanya hanya Allah sahaja yg tahu

nuyui a.k.a miss YUI said...

jgn percaya..itu sahaja.. =__+