Sunday, June 5, 2011

Berniaga buat cara berniaga

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..
^_________________^

Gambar hiasan

Entry aku kali nie entry luahan ketidakpuas hatian aku dengan perniaga  zaman sekarang..bukan semualah..segelintir sahaja..yewla..aku bengang gile ar dengan sorang peniaga nie semalam...suka hati mak bapak dye nak mengata aku.."apew hak kau nak mengata aku haa??..tak puas hati cakap depan-depan..nie cakap-cakap belakang..kau ingat aku pekak ke tak dengar ape kau mengata aku..." opss..sorry terkasar bahasa pulak...bukan ape..bengang punya pasal semua bahasa keluar dari mulut nie..

Ceritanya macam nie, semalam aku pergi karnival PC Fair yang diadakan di MITC Melaka...aku pergi tengah hari balik petang lah..habis kat dalam aku merayau..paham-paham jew la kau nie, macam-macam yang aku nak beli..hehe..sampai ibu, ayah dan adik-adik saudare aku semua penat follow aku g satu gerai ke satu gerai kat dalam dewan MITC nie...

Dah penat berjalan, masa balik singgah la kat gerai makanan yang ada kat luar dewan MITC..niat nak beli air..dah penat berjalan nak isi tenaga sikit..terus tak jadi nak beli air kat gerai tu..yewlah..ade kew patut dye mengata belakang aku..

Berniaga buat cara berniaga..jangan sebuk nak mengumpat pasal orang.."dari elok-elok orang nak beli kat gerai kau terus tak jadi.." Sepatutnya sebagai seorang peniaga haruslah melayan pelanggannya dengan baik..cukuplah satu senyuman..ini tidak...senyum pun tak mahu..ishhh..ape punya orang nie..

Kepada peniaga-peniga kat luar sana, layanlah pelanggan korang dengan baik..jangan sebuk nak mengata orang jew...jaga hati pelanggan korang...comform ramai pelanggan nanti... :)

2 comments:

Feeqachan (afiqah yusof) said...

agreed!!.kalau dah bniaga tuu..respect la others kn..da name pon pelanggan dye..ni x..nk cri gado..bkn carik rezeki..btw..chill yeah dear=)

^^eKaTiKaH^^ said...

@Feeqachan : tulah pasal..sakit jew hati nie..hee~~