Sunday, June 12, 2011

Nak tuka saiz dan colour shoutMix


^_______________________^

Ai Cik Ika. Saya nak awak ajarkan yang cam awk punye shoutbox ni. camne nak tuka-tuka colour and size shoutbox nie? tak reti 
Owkey..korang nampakkan request kat atas nie...sebenarnya aku tak pernah dapat request dari siapa-siapa sebelum nie..maklumlah, blog aku simple jew..mcm tuan dye..huuhuu..apew-apew pun aku cube untuk bantu Cik Myrha nie ok..

  • Setelah aku tengok shoutbox Cik Myrha, aku rase dye menggunakan Shoubox..tak salah gune Shoutbox, cume susah sikitlah..mcm Cik Myrha cakap..dye nak yg boleh tuka-tuka colour..kalau kat shoutbox tak banyak colour yang boleh kite pilih..so, aku cadangkan lebih baik Cik Myrha guna ShoutMix..kite boleh pilih apew sahaja colour yg kite nak..
  • Lepas dah daftar tu, Cik Myrha boleh edit colour apew yang Cik Myrha nak dan saiznya..contoh macam kat bawah nie..tapi Cik Myrah kene pastikan size shoutmix mesti bersesuai dgn saiz background shoutmix Cik Myrah..


  •  Lepas Cik Myrha dah edit semuanya, Cik Myrha copy code tersebut dan pastekan kat code html shotbox Cik  Myrha ok..thats all..
Owkey..harap-harap nie dapat bantu Cik Myrah untuk selesaikan masalah shoutbox dye...Cik Myrah, kalau tak jadi juga bagitahu ok..maaflah..nie first time sye ajar orang..huhu..
http://www.cute-smiley.com

0 comments: