Wednesday, June 1, 2011

Lelaki tak cukup dengan satu...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..
^_________________________^

Kali nie entry aku adew kaitan dengan lelaki...yupp..lelaki yang tak cukup dengan satu..apew yang satu??..yew la..satu isteri..satu girlfriends dan macam-macam satu lagi la...tapi kali nie ak fokuskan pade satu isteri...

Kenapa lelaki zaman sekarang ramai yang ingin memenuhkan kota mereka??..kota maksud ak penuhkan tiga lagi ruang yang kosong...yewla..kan lelaki boleh kawen 4..so adew tiga lagi yang kosong..memang tak boleh dinafikan lelaki boleh kawen 4..tapi kenelah ikut kemampuan diri tu dulu..jangan fikir nak syok jew...


Kalau rase diri tu tak boleh nak berlaku adil dengan isteri-isteri yang adew sekarang, baik simpan jew lah niat nak kawen lain....dan yang paling penting kalau diri tu tak boleh nak bagi nafkah kat isteri dan anak-anak yang adew sekarang nie baik tak payah nak kawen lain..yang adew nie pun tak tertanggung,,adew hati nak kawen lain...silap-silap anak bini yang merana...


Tapi lainlah kalau mereke yang berkemampuan dari segi kewangan atau mereka mampu berlaku adil dengan dengan isteri-isteri yang adew...tapi sesungguhnya memang susah nak cari suami yang adil pada isteri-isterinye...yewla..mesti adew berat sebelah punye..mungkin pada mulanya semuanya cool lagi,,tapi lepas dua tiga bulan mesti bertegang urat punye..but not all laa...




Kadang-kadang nak kata isteri tak cantek,, pun tak boleh gak...isteri punye cun macam Heliza Helmi kat atas nie pun nak cari yang lain...tak semestinya cun, baik budi pekerti + solehah sekali pun suami masih menggatal nak cari yang lain...aduyaii...tak reti nak hargai langsung isteri yang adew sekarang nie..alasan yang mereka bagi "ehh..suka hatilah abang nak kawen berape..lelaki boleh kawen 4 kan.."..itu jewlah alasannye..=='


Owkeylah..thats all for today...aku just nak kongsi pandangan jew..bukan niat nak kutuk or makihamun lelaki..hehe..soe yew..bdw, aku harap sangat-sangat lelaki yang akan menjadi suami aku kelak seorang yang setia pada yang satu..maksud aku setia pada aku sorang jew..hehehe...aku harapkan sebuah keluarga yang bahagia kelak..alamak..jauh fikir sudah..hehe..choww dulu..bye2.. :)


0 comments: